Nijntje Awareness Campagne

Onze ambassadeur nijntje gaat de strijd aan tegen sikkelcelziekte. Om meer bekendheid te creëren voor sikkelcelziekte ontwikkelde nijntje  in samenwerking met het Sikkelcelfonds een grote mediacampagne die op 16 maart 2020 werd gelanceerd. Nijntje hoopt dat er door deze aandacht meer geld beschikbaar komt voor onderzoek naar de mogelijkheid tot genezing van sikkelcelziekte.

Mercis bv, dat de rechten op het werk van Dick Bruna beheert, heeft in samenwerking met video agency Wolfstreet een campagnevideo ontwikkeld om een breed publiek te informeren over sikkelcelziekte. De video werd vanaf 16 maart 2020 uitgezonden op NPO, 
rondom informatieve programma’s. Een langere versie van de video werd ingezet in een online campagne die tegelijk met de televisiecampagne van start ging.

nijntje campagne

Online- en straat campagne

Naast een televisiecampagne werd het campagnebeeld, ontwikkeld door Zouka Media, en de bijbehorende slogan:
 “sikkelcelziekte, te pijnlijk om niet te kennen” ook gebruikt voor de online- en straat campagne.
De korte video met meer informatie over sikkelcelziekte werd verspreid via social media om meer bekendheid te 
krijgen voor de ziekte. 

Daarnaast stond ook het straatbeeld van de randstad in het teken van sikkelcelziekte en nijntje.
Het campagnebeeld was waarneembaar op ruim zevenhonderd straatabri’s en 
zeshonderd digitale schermen.

ambassadeur nijntje
nina op de maan

Unieke nijntje-kersthanger

In samenwerking met nijntje en noest zijn de nijntje-kersthangers ontwikkeld. Deze leuke hangers zijn gemaakt van Utrechts stadshout.
Ze zijn lokaal, duurzaam en staan voor vrijgevigheid tijdens de feestdagen. Met een aankoop steun je namelijk onderzoek naar een betere behandeling van sikkelcelziekte. De nijntje-kersthangers zijn te koop in de webshop van Noest van oktober tot december.
Van het aankoopbedrag gaat €5,- euro naar het Sikkelcelfonds.

De nijntje-kersthangers bestaan uit nijntje op de maan die is ontworpen naar aanleiding van de nijntje awareness campagne om meer bekendheid te geven aan sikkelcelziekte. Nijntje op de ster “wish upon a star” is het jaar daarop (2021) speciaal ontwikkeld om de wens van deze meisjes en alle andere sikkelcel patiënten in vervulling te kunnen laten gaan. 

Wil jij deze leuke nijntje-kersthangers ook in jouw boom tijdens de feestdagen? Kom dan in oktober 2022 terug naar deze pagina of houd onze social media kanalen in de gaten, zodat je jouw unieke kersthanger op tijd kan bestellen. 

0
Is het aantal mensen die hun vrijgevigheid hebben bestempeld met een nijntje kerst-hanger.
"Hoe leuk zijn deze nijntje-kersthangers voor in je boom. Ik heb ze weer in mijn kerstboom en paastakken" - Laurien Verstraten
5/5

#Giving Tuesday

De nijntje-kersthanger actie deed in 2020 en 2021 mee aan #GivingTuesday. Een wereldwijde beweging die vrijgevigheid viert.  Bekijk onze actie op de website van Giving Tuesday en help ons sikkelcelziekte bekender te maken!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en word vriend van het Sikkelcelfonds!

De nieuwsbrief wordt 1 a 2 keer per jaar verstuurd.