nijntje awareness campagne
Onze ambassadeur nijntje gaat de strijd aan tegen sikkelcelziekte. Om meer bekendheid te creëren voor sikkelcelziekte ontwikkelde nijntje in samenwerking met het Sikkelcelfonds een grote mediacampagne die op 16 maart 2020 werd gelanceerd. Nijntje hoopt dat er door deze aandacht meer geld beschikbaar komt voor onderzoek naar de mogelijkheid tot genezing van sikkelcelziekte.
Mercis bv, dat de rechten op het werk van Dick Bruna beheert, heeft in samenwerking met video agency Wolfstreet een campagnevideo ontwikkeld om een breed publiek te informeren over sikkelcelziekte. De video werd vanaf 16 maart 2020 uitgezonden op NPO,
rondom informatieve programma’s. Een langere versie van de video werd ingezet in een online campagne die tegelijk met de televisiecampagne van start ging.
Online- en straat campagne
Naast een televisiecampagne werd het campagnebeeld, ontwikkeld door Zouka Media, en de bijbehorende slogan:
“sikkelcelziekte, te pijnlijk om niet te kennen” ook gebruikt voor de online- en straat campagne.
De korte video met meer informatie over sikkelcelziekte werd verspreid via social media om meer bekendheid te
krijgen voor de ziekte.
Daarnaast stond ook het straatbeeld van de randstad in het teken van sikkelcelziekte en nijntje.
Het campagnebeeld was waarneembaar op ruim zevenhonderd straatabri’s en
zeshonderd digitale schermen.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief en word vriend van het Sikkelcelfonds!
De nieuwsbrief wordt 1 à 2 keer per jaar verstuurd.