De campagne startte op 16 maart 2020

Jaarlijks worden er wereldwijd driehonderdduizend kinderen geboren met sikkelcelziekte. Zonder behandeling wordt 75% van deze kinderen niet ouder dan vijf jaar. In een eerder persbericht lieten we weten dat nijntje ambassadeur van Het Sikkelcelfonds is geworden, om de strijd tegen sikkelcelziekte een steuntje in de rug te geven. Vanaf 16 maart ging er een grote mediacampagne van Het Sikkelcelfonds en nijntje van start. Nijntje hoopt dat er door deze aandacht meer geld beschikbaar komt voor onderzoek naar de mogelijkheid tot genezing van sikkelcelziekte.

Televisiecampagne

Mercis bv, dat de rechten op het werk van Dick Bruna beheert, heeft in samenwerking met video agency Wolfstreet een campagnevideo ontwikkeld om een breed publiek te informeren over sikkelcelziekte. De video werd vanaf 16 maart 2020 uitgezonden op NPO, rondom informatieve programma’s. Een langere versie van de video werd ingezet in een online campagne die tegelijk met de televisiecampagne van start ging.

Outdoor campagne

Vanaf 17 maart 2020 stond ook het straatbeeld van de Randstad in het teken van sikkelcelziekte en nijntje. Het campagnebeeld en de bijbehorende slogan ‘sikkelcelziekte te pijnlijk om niet te kennen’ is ontwikkeld door Zouka Media en was waarneembaar op ruim zevenhonderd straatabri’s en zeshonderd digitale schermen. 

Het volledige persbericht lees je hier:

https://nijntje.pr.co/187051-nijntje-lanceert-grote-campagne-voor-het-sikkelcelfonds